2016 NR. 3 HEADER

woensdag 23 mei 2012

Ovaaltje van kant

Twee weken geleden kon ik vijfentwintig van deze mooie antieke ovaaltjes van kant op de kop tikken. Ze zaten aan elkaar dus allemaal voorzichtig los geknipt. Gonnie en ik vonden ze erg mooi en daar moesten we natuurlijk iets mee doen. Dus aan de slag en dit is het resultaat. Zelf zijn we enthousiast en jullie denk ik ook.Van de vijfentwintig stuks zijn er nu nog 5 stuks over in ons winkeltje, dus dat zegt genoeg. Kijk maar even mee.

Two weeks ago I was so lucky to be able to buy twentyfive of these vintage lace medaillons. They were all stuck together so we carefully cut them loos. We were very happy with this "treasure". Ofcourse Gonnie and I had to do something with these medaillons. So look what we have made.
There are now just five medaillons left in our shop so we are not the only one who likes them so much!



Dit lavendel "tasje" heb ik gemaakt
I made this lavender "bag"



Dit mooie borduurband hebben we in de winkel
voor slechts 3,95 per meter. Het strikje is van een 
bijpassend lintje gemaakt van 0,50 per meter.
Daar kun je een paar leuke "tasjes" van maken!
Het kussentje is gevuld met lavendel.
Het linnenkleurige borduurband is 10 cm breed .

This embroidery fabric is 10 cm (4 inches) wide and 
the price is 3,95 euro a meter. The bow is made of
matching ribbon of 0,50 cent a meter.
Enough to make a lot of nice  little "bags"!
The pillow is filled with lavender 


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



En dit kussentje heb ik ook gemaakt
And I also made this little pillow


Deze poes zit heerlijk in haar mandje!
This cat sits comfortable in her basket!



Is ze niet lief?
Isn't she sweet?


Deze keer rood borduurgaren door de gaatjes.
This time red floss through the holes.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Gonnie maakte dit naaldenboekje.
Zij heeft blauw garen gebruikt.
Gonnie made this needlemap.
She used blue floss.


Het knoopje is antiek en past er perfect bij.
The button is antique and matches perfect.


Kleine parelmoer knoopjes
Little shell buttons


De binnenkant
The inside


De kant medaillons
The lace medaillons

Alle bedeltjes komen uit ons winkeltje
All the charms are from our shop


15 opmerkingen:

  1. Te han quedado bellísimos!!
    Besitos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie altijd super ideetjes, dit was weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik vind dit allemaal zo leuk! Ga proberen snel jullie kant op te komen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marijke,
    O wat leuk en mooi allemaal. Geweldig die kleine tasjes. De bedeltjes vind ik helemaal te gek hoor...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi geworden kan me voorstellen dat ze wegvliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It´s very beautiful ,lovely !!
    Greetings Gudrun

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOHHHH,Wauw,dit is móói!!!En alles is zo mooi op elkaar afgestemd en afgewerkt,ik vind het echt prachtig! Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja....wat kan ik hier nu nog van zeggen, alleen maar dat het MOOI is!!!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love all your works!!

    Congrats!

    eljardindemiduende ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! jullie creaties! J’adore!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ils sont magnifiques ces petits médaillons !

    J'aime beaucoup

    Bon weekend

    BeantwoordenVerwijderen